Historie Sukcesów Inwestorów
-
Apator SA
„Apator tworzy międzynarodową grupę producentów oraz dystrybutorów urządzeń i systemów pomiarowych, a także dostawców rozwiązań wspierających pracę sieci elektroenergetycznych, wodnych i gazowych. W ramach trzech wyspecjalizowanych segmentów biznesowych (Energia Elektryczna, Woda i Ciepło oraz Gaz) wdrażamy na rynek zaawansowane technologicznie produkty i usługi m.in. liczniki energii elektrycznej, gazomierze, wodomierze i ciepłomierze, systemy zdalnego odczytu mediów, specjalistyczną aparaturę do zabezpieczania, nadzoru i sterowania siecią elektroenergetyczną, a także systemy wspierające zarządzanie sieciami dystrybucji mediów użytkowych. W ostatnim okresie intensywnie rozwijamy także ofertę rozwiązań wspierających wdrażanie technologii OZE i mających zastosowanie w lokalnym zarządzaniu energią.
Jesteśmy dumni z naszych tradycji i dokonań. Początki toruńskiej spółki Apator, która stoi obecnie na czele grupy kapitałowej obejmującej 13 spółek krajowych i zagranicznych, datuje się na rok 1949. W kolejnych dziesięcioleciach działalności Apator konsekwentnie parł do przodu, aktywnie poszukiwał szans rozwoju, rozszerzał portfolio ofertowe, wdrażał innowacje, zdobywał nowe rynki.
Dziś Apator jest rozpoznawalną marką w krajach UE w sektorze rozwiązań dla nowoczesnej energetyki, gazownictwa i branży wod-kan. Niemal połowa przychodów Grupy pochodzi z eksportu, zaś rozwiązania i produkty dystrybuowane są do kilkudziesięciu krajów świata. Największymi odbiorcami naszych rozwiązań, poza Polską, są rynki: brytyjski, niemiecki, belgijski, niderlandzki i czeski.
Nasza siedziba od czasów założenia firmy pozostaje w Toruniu, zaś działalność biznesową prowadzimy w centrum produkcyjno-rozwojowym w Ostaszewie (gmina Łysomice), w ramach Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Ulokowanie działalności w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym w PSSE w 2011 roku stało się motorem dynamicznego rozwoju naszego zakładu i przyczyniło się do znacznego zwiększenia skali naszej produkcji, głównie dzięki zautomatyzowanym procesom i nowoczesnym liniom produkcyjnym. W nowoczesnej fabryce w Ostaszewie wytwarzamy zaawansowane technicznie urządzenia i systemy pomiarowe oraz specjalistyczną aparaturę łączeniową. Apator jest obecnie jednym z największych pracodawców zlokalizowanych w okolicach Torunia. Aktywnie działamy na rzecz lokalnej społeczności. Nasza działalność w Strefie ułatwia także tworzenie szerokiej sieci lokalnych kooperantów, co z kolei przekłada się na stabilny rozwój gospodarczy całego regionu” - Tomasz Łątka, członek Zarządu, Dyrektor Generalny.
-
Bibus Menos Sp. z o.o.
„BIBUS MENOS Sp. z o.o. jest polsko-szwajcarską firmą inżynierską o profilu sprzedażowo-produkcyjno-usługowym. Firma działa w strefie od 2008, jednak jej historia sięga lat 90., kiedy to mój ojciec, Zbigniew Gotartowski, założył MENOS Sp. z o.o. w 1994 r. Początkowo spółka zajmowała się dystrybucją wyłącznie elementów pneumatyki. Założyciel nadał charakter organizacji pod kątem nie tylko biznesowym, ale i ludzkim, tworząc rodzinną atmosferę oraz wprowadzając uczciwe i przyjazne relacje, które trwają do dziś.
W 1999 roku założona przez ojca spółka weszła w skład międzynarodowego holdingu BIBUS AG, który obecnie działa w ponad 30 krajach Europy i Azji. Tak właśnie powstała firma BIBUS MENOS działająca do dziś na terenie Polski. Utworzenie organizacji joint venture było jednym z głównych motorów napędzających rozszerzenie zakresu naszej działalności o kolejne dziedziny — aktualnie poza pneumatyką dostarczamy również rozwiązania z branży hydrauliki siłowej, mechatroniki, filtracji, automatyki przemysłowej czy pomp i zbiorników. Działamy także w zakresie niekonwencjonalnych branż – przykładem jest przemysłowy druk 3D oraz szeroko rozumiana ekomobilność, w ramach której dostarczamy rozwiązania przyjazne dla środowiska, takie jak komponenty techniki szynowej, ładowarki do samochodów elektrycznych, czy systemy tankowania wodorem. O tym, jak szeroka jest nasza oferta, mogą przekonać się Państwo na naszej stronie https://www.bibusmenos.pl/.
Obecny model biznesowy BIBUS MENOS opiera się głównie na dystrybucji nowoczesnych rozwiązań dla przemysłu. Mamy kontakt z blisko 100 dostawcami z całego świata, dzięki czemu możemy dostarczyć ponad 50 tys. produktów do różnych gałęzi przemysłu. Poza szeroką ofertą dystrybucyjną, naszą działalność cechują wyspecjalizowane kompetencje, kompleksowość oferowanych rozwiązań oraz umiejętność łączenia wielu dziedzin. Nasi doświadczeni inżynierowie doradzają w zakresie techniczno-handlowym, potrafimy zaprojektować indywidualne rozwiązania „szyte na miarę”, prowadzimy również specjalistyczny serwis i szkolenia. Część oferowanych komponentów produkujemy we własnym zakresie w naszej siedzibie w Gdańsku.
Firma nieustannie poszukuje możliwości rozwoju w oparciu o swoją długoterminową strategię, obejmującą m.in. wzrost potencjału produkcyjnego, różnicowanie asortymentu, pozyskiwanie alternatywnych dostawców komponentów, a także poszerzanie infrastruktury wewnętrznej. Doskonalimy i uzupełniamy swoją ofertę dostawcy rozwiązań przemysłowych, lecz dbamy również o poszerzanie jej innowacyjnej części, dostarczając coraz więcej własnych produktów, których koncepcje opracowujemy w dziale badań i rozwoju.
Dołączenie do Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w 2008 roku wpłynęło znacznie na rozwój działalności BIBUS MENOS. Od tamtej pory zatrudnienie w firmie wzrosło z 80 do ponad 130 osób, a nasze obroty się podwoiły. Bycie członkiem Strefy Ekonomicznej dało nam wiele korzyści, takich jak lokalizacja głównej siedziby firmy na atrakcyjnym terenie, w pobliżu lotniska i trójmiejskiej obwodnicy, możliwość korzystania z ulg podatkowych, a także możliwość udziału w rozmaitych wydarzeniach organizowanych przez strefę – seminaria, szkolenia, konferencje, spotkania biznesowe – co pozwala zdobyć cenną wiedzę oraz umożliwia promocję firmy i nawiązywanie cennych kontaktów. Współpracujemy również z trójmiejskimi uczelniami i szkołami średnimi, przyjmując studentów i uczniów na praktyki. Liczymy także na realizację kolejnych owocnych projektów ze Strefą w przyszłości” - Magdalena Stankiewicz, Prezes Zarządu BIBUS MENOS Sp. z o.o. -
Ekoinbud Sp. z o.o.
Grupa Ekoinbud to lider ekologicznego, energooszczędnego budownictwa prefabrykowanego drewnianego kubaturowego i jednorodzinnego na rynku polskim i europejskim.
Realizacje spółki zdobywają uznanie zarówno użytkowników, inwestorów jak i niezależnych ekspertów. Ekoinbud uhonorowany został w ostatnich latach m.in. następującymi nagrodami: Laureat Ogólnopolskiego Konkursu Budowa XXI wieku za rok 2020, Laureat konkursu Ministra Klimatu i Środowiska „Dom z Klimatem” - tytuł Ogólnopolskiego Championa w kategorii „Budynek Użyteczności Publicznej” – listopad 2020, Pomorska Nagroda Rzemiosła w kategorii Firma Innowacyjna - I miejsce 2017, Laureat nagrody Dziennika Bałtyckiego Top Produkt 2016, Laureat nagrody Portalu Samorządowego Top Inwestycje Komunalne 2016, Laureat nagrody Zielony Feniks 2016 za całokształt i Modułowy Budynek Hybrydowy.
Realizacja planów rozszerzenia pierwotnej działalności ogólnobudowlanej i renowacji zabytków nastąpiła przy wsparciu Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomiczną w ramach projektu inwestycyjnego, na który zostało wydane zezwolenie nr 114/PSSE z dnia 20 grudnia 2013 r. Ekoinbud wybudował halę produkcyjną wraz z pomieszczeniami technologicznymi, wyposażoną m.in. w maszyny (linie technologiczne) do prefabrykacji paneli drewnianych i specjalistyczne maszyny CNC do cięcia i obróbki drewna oraz budynek socjalno-biurowy.
"Obecnie Ekoinbud stawia na budownictwo drewniane, ekologiczne, modułowe. W oparciu o zaawansowany proces prefabrykacji, elementy konstrukcyjne budynków są wytwarzane w gdańskiej fabryce, z komputerową dokładnością do 1 milimetra. Gotowe prefabrykaty transportowane są na miejsce budowy, gdzie, niezależnie od pory roku, montowane na przygotowanej płycie fundamentowej. Docieplenie realizowane jest ekologicznymi materiałami izolacyjnymi.
Atutem naszych usług jest innowacyjna technologia budowy obiektów użyteczności publicznej oraz domów mieszkalnych, co pozwala na szybką realizację inwestycji przy równoczesnym zapewnieniu energooszczędności i zdrowego mikroklimatu zyskując coraz większą popularność zarówno wśród inwestorów instytucjonalnych jak i prywatnych.
Aktualnie możemy pochwalić się realizacją w całym kraju ponad 50 przedszkoli, żłobków i szkół o łącznej powierzchni użytkowej przekraczającej 60 000 m2, obiektami biurowymi i budownictwa mieszkaniowego wielorodzinnego oraz kilkudziesięcioma domami jednorodzinnymi. Ekoinbud wybudował największą szkołę w naszej części Europy zbudowaną w technologii prefabrykowanej drewnianej która zlokalizowana na ul. Jabłoniowej w Gdańsku."
Ekoinbud inwestuje w przyszłość. W 2019 roku rozpoczęło działanie Centrum Badawczo-Rozwojowe składające się z części biurowej oraz dwóch laboratoriów: badań przeciw pożarowych oraz termiki i szczelności, gdzie realizowane są prace nad nowoczesnymi innowacyjnymi konstrukcjami drewnianymi zarówno w zakresie prac nad projektami oraz konstrukcją, jak i badań nad podniesieniem właściwości użytkowych materiałów stosowanych w budownictwie.
Ponadto Ekoinbud włącza się działania edukacyjne we współpracy z Państwowymi Szkołami Budownictwa im. prof. Mariana Osińskiego oraz Politechniką Gdańską organizując lekcje pokazowe, warsztaty i staże dla uczniów i studentów. -
Hydromech S.A.
„Hydraulika Siłowa HYDROMECH Sp. z o.o. jest firmą działającą od 2014 roku, posiadającą doświadczenie w działalności produkcyjnej i handlowej. Spółka od początku działalności powiązana jest z Zakładem Hydrauliki Siłowej HYDROMECH S.A. działającym od ponad 30-lat. Przedmiotem działalności firmy jest w szczególności obróbka mechaniczna elementów metalowych oraz montaż urządzeń i konstrukcji. Firma świadczy usługi serwisowe z zakresu hydrauliki siłowej i mechaniki oraz realizuje indywidualne projekty konstrukcyjno-wdrożeniowe. Wykonuje także prace montażowo-serwisowe dla branży morskiej i obronnej. W skład możliwości Spółki wchodzi także projektowanie i wykonywanie układów hydraulicznych do napędu i sterowania maszyn w branży energetycznej.
Hydromech współpracuje z czołowymi uczelniami technicznymi, co daje możliwość korzystania z ich dorobku naukowego oraz zapewnia stały dostęp do najnowszych rozwiązań technicznych. Wiele projektów realizowanych jest z Politechniką Gdańską, Akademią Górniczo-Hutniczą z Krakowa, Ośrodkiem Badawczo-Rozwojowym Centrum Techniki Morskiej z Gdyni, Ośrodkiem Badawczo-Rozwojowym Urządzeń Mechanicznych OBRUM z Gliwic, Instytutem Techniki Wojsk Lotniczych z Warszawy.
Firma wyróżniona została prestiżową Pomorską Nagrodą Gospodarczą Gryf Gospodarczy, oraz wielokrotnie Złotym Medalem Konkursu Najwyższa Jakość Produktu – Quality International, Złotym Medalem Rzetelności jako firma godna zaufania, najwyżej oceniana przez swoich Klientów. Naczelna Organizacja Techniczna wyróżniła Spółkę Pomorską Nagrodą Jakości. Hydromech jest także laureatem Konkursu Innowacja Roku oraz Górniczy Sukces Roku.
Współpraca z Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną rozpoczęła się w 2019 roku od udzielonego wsparcia dla inwestycji budowy nowej hali produkcyjnej w miejscowości Pomlewo, mającej na celu zwiększenie mocy produkcyjnej istniejącego przedsiębiorstwa. Inwestycja ta daje możliwość dalszego rozwoju firmy, poprawy warunków pracy oraz zatrudnienia nowych pracowników.
W ubiegłym roku za pośrednictwem PSSE zorganizowane zostało spotkanie grupy młodzieży uczącej się w SOiT Conradinum na terenie zakładu, podczas którego młodzież miała możliwości kontaktu z realnym środowiskiem pracy. Ponadto zakład przyjmuje na praktyki zawodowe uczniów szkół ponadpodstawowych kształcących się w zawodach takich jak, technik mechanik oraz technik mechatronik.”
-
Iglotex S.A.
Firma Iglotex S.A. została założona w 1983 r w Skórczu, w powiecie starogardzkim, przez Państwa Tadeusza i Małgorzatę Włodarczyków. Od początku swojej działalności, zajmowała się produkcją żywności, a od 1991 roku produkcją mrożonych wyrobów kulinarnych (takich jak pizza i pierogi) oraz handlem mrożonkami. Firma systematycznie zdobywała rynek, budowała nowe kanały dystrybucji, a jej produkty własne, stawały się coraz bardziej popularne w regionie. Lata 2001-2019, to okres dynamicznego rozwoju w historii Iglotex. Spółka zrealizowała szereg inwestycji kapitałowych, przejmując lokalne firmy dystrybucyjne w całym kraju. W skutek realizacji tej strategii, w 2009 r. spółka Iglotex stała się największym dystrybutorem żywności mrożonej w Polsce. Jednocześnie Iglotex rozpoczął sprzedaż własnych produktów na rynki zagraniczne - Unii Europejskiej i Europy Środkowo-Wschodniej. W przełomowym 2011 roku, w wyniku konsolidacji trzech wiodących uczestników rynku dystrybucji i produkcji żywności mrożonej w Polsce – Iglotex, Iglokrak i Łukasz – powstała silna Grupa Kapitałowa Iglotex z obrotami na poziomie ok. 1 mld zł, z ogólnopolską siecią dystrybucji żywności mrożonej oraz najszerszym asortymentem mrożonych produktów własnych, wytwarzanych we własnych zakładach produkcyjnych, zlokalizowanych w Skórczu, Grudziądzu i Tarnowie. W 2015 roku zadebiutowała na rynku również nowa, flagowa marka konsumencka należąca do Iglotex - PROSTE HISTORIE, z szerokim portfolio produktów mrożonych i chłodzonych (pizze, zapiekanki, wyroby mączne i mączno-ziemniaczane, frytki, warzywa, owoce, dania gotowe).
W maju 2019 roku, w wyniku pożaru głównego zakładu produkcyjnego Iglotex S.A. w Skórczu, zniszczeniu uległo około 98% parku maszynowego, około 90% infrastruktury technicznej oraz 80% powierzchni biurowej i magazynowej. Jeszcze w tym samym roku, podjęto strategiczną decyzję o budowie całkowicie nowego zakładu produkcyjnego oraz nowej infrastruktury magazynowo- biurowej.
„W rekordowym tempie, w ciągu zaledwie 9 miesięcy od uzyskania pozwolenia na budowę, uruchomiliśmy jesienią 2020 roku najnowocześniejszą w tej części Europy fabrykę żywności mrożonej i chłodzonej oraz centrum dystrybucyjne. Było to możliwie między innymi dzięki szybkiej i pozytywnej decyzji o wsparciu Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Całkowita powierzchnia kompleksu, to niemal 25 tysięcy metrów kwadratowych. Zakład produkcyjny w Skórczu, wyposażony został w 6 linii technologicznych, a jego moce produkcyjne, to 40 tysięcy ton rocznie. Nowa inwestycja z racji zaawansowania technologicznego, zapewniła firmie szereg przewag konkurencyjnych i umożliwiła realizację ambitnych strategii rozwoju zarówno w Polsce, jak i na ponad 50 rynkach na świecie. „ – podkreśla Maciej Włodarczyk, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej Iglotex S.A.
-
Indorama Ventures Poland Sp. z o. o.
Tworzenie wartości i budowanie zrównoważonej przyszłości
Jako organizacja, światowej klasy zrównoważona firma chemiczna i lider branży, Indorama Ventures dysponuje arsenałem mocnych stron, które wraz ze strategicznym kierunkiem nadal ukierunkowują ambitne plany biznesowe w Polsce i na świecie. Dzięki inspirującej historii sukcesu, obecności w 146 lokalizacjach w 35 krajach, 21 zakładach recyklingu, całkowitym przychodom w wysokości 14,6 mld USD w 2021 r. kieruje się wizją – „Być światowej klasy zrównoważoną firmą chemiczną wytwarzającą wspaniałe produkty dla społeczeństwa”. W ciągu szesnastu lat od założenia pierwszego zakładu produkującego żywice PET w Tajlandii, w 2011 roku IVL postawił stopę na polskiej ziemi wraz z Indorama Venture Poland (IVP) PET Plant we Włocławku, w obliczu stale rozwijającej się gospodarki kraju i obiecującej przyszłości dla przedsięwzięć biznesowych. Niewątpliwą przewagą, jaką oferuje Polska jest strategiczne położenie, dostępność wysoko wykwalifikowanej siły roboczej posiadającej wymaganą wiedzę fachową wraz z niższymi kosztami działalności. Dodatkowo łatwość prowadzenia działalności wspiera także stabilność gospodarcza, bezpośrednie inwestycje zagraniczne, duży rynek zbytu, a także wysokiej jakości surowce i wydajny łańcuch dostaw. Czynniki te bezsprzecznie ugruntowały owocną decyzję IVL o dalszym inwestowaniu w Polsce.
Polska posiada obecnie cztery zakłady IVL, w tym zakład PET we Włocławku, zakłady PET Recycling w Bielsku Białej i Łęczycy oraz zakład produkcji przędzy wełnianej w Łodzi, który został przejęty w 2022 r., z inwestycją w Polsce o łącznej wartości ponad 110 mln USD od 2021r. Przychody w roku obrotowym 2021, które wyniosły 287 milionów dolarów, to szereg czynników napędzających rozwój działalności IVL w Polsce, w tym cel — „Wspólne wyobrażenie sobie chemii na nowo, aby stworzyć lepszy świat” oraz skupienie się na zrównoważonym rozwoju i recyklingu. Od początku swojej działalności w Polsce do 2021 r. IVL poddał recyklingowi 72 miliardy pokonsumenckich butelek PET i zmniejszył 2,4 miliona ton śladu węglowego z cyklu życia produktu, jednocześnie zapobiegając trafianiu na wysypiska 1,6 miliona ton plastikowych odpadów.
IVL „Vision 2030” mocno wdrożony w Fabryce PET we Włocławku poprzez inwestycje mające na celu postęp w zakresie zrównoważonego rozwoju – Melter Project (SPS) – system, który umożliwia ponowne wykorzystanie płatków PET z recyklingu butelek i paneli fotowoltaicznych o łącznej mocy 50 kWp, jeszcze bardziej wzmocni globalną pozycję odnoszącego sukcesy i odpowiedzialnego lidera branży.
IVL ma godne pochwały spektrum działań CSR w Polsce, uwidocznione poprzez edukację i promocję prawidłowej segregacji odpadów i recyklingu PET w społeczeństwie, wspieranie domów pomocy społecznej, klubów seniora i szpitali, darowizny dla szkół i promocję uzdolnionych uczniów szkół średnich oraz współpracę z lokalną jednostką Straży Pożarnej. W czerwcu 2022 ze względu na wyjątkową kulturę pracy zakład we Włocławku (IVP) otrzymał certyfikat Great Place to Work® - na okres czerwiec 2022- czerwiec 2023. Ten prestiżowy status sprawia, że IVP jest jednym z najlepszych pracodawców w Polsce i jedynym certyfikowanym miejscem miasta Włocławek.
Indorama Ventures Poland Sp. z o. o. jako przedsiębiorstwo prowadzące działalność w specjalnej strefie ekonomicznej, ma możliwość skorzystania z pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku dochodowego. Korzystamy z licznych szkoleń, które dla członków PSSE mają charakter nieodpłatny. Także dzięki licznym spotkaniom biznesowym organizowanym przez Strefę mamy szansę nawiązać współpracę z nowymi dostawcami czy usługodawcami. Współpraca z PSSE zdecydowanie wspiera procesy rozwojowe i inwestycyjne Indoramy w Polsce.
-
Inofama S.A.
„INOFAMA S.A. to inowrocławska firma z wieloletnią tradycją, która zajmuje się projektowaniem i produkcją wszelkiego rodzaju konstrukcji stalowych, sprzętu rolniczego, hodowlanego i wyrobów dla ochrony środowiska oraz świadczeniem usług cynkowniczych.
Posiadamy nowoczesne biuro konstrukcyjne i dysponujemy wydajną cynkownią ogniową. Naszą dewizą jest najwyższa jakość i terminowość wykonywanych usług oraz stały rozwój prowadzący do ulepszenia jakości i zwiększenia konkurencyjności naszych artykułów, zdobycia pozycji czołowego producenta wyrobów metalowych, ocynkowanych metodą ogniową.
Wszystkie nasze działania zmierzają do osiągnięcia satysfakcji odbiorców oraz takiej jakości wyrobów, która pozwoli utrzymać dobrą renomę na rynku. Spółka posiada zintegrowany system zarządzania zgodny z normami ISO 9001 i ISO 14001.
W ramach wsparcie szkolnictwa zawodowego na terenie Inowrocławia w zakresie uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej przedmiotów zawodowych oraz podniesienie jakości kształcenia Spółka zawarła umowę partnerską z Zespołem Szkół Mechniczno - Elektrycznych w Inowrocławiu w zakresie doposażenia klas, stypendiów, praktyk zawodowych i objęcia patronatem klas w 4 letnim trybie nauczania. Dodatkowo spółka aktywnie współpracuje z Uniwersytetem Technologiczno-Przyrodniczym w Bydgoszczy w ramach wspólnych badań naukowych w zakresie budowy i eksploatacji maszyn, chemii, ochrony środowiska oraz technologii powłok ochronnych.
Funkcjonowanie spółki w Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (PSSE) na preferencyjnych warunkach pozwala przede wszystkim poprawić rentowność realizowanych inwestycji, przyczynia się do długoterminowego związania Spółki z miejscem aktualnie prowadzonej działalności, co pozytywnie przekłada się na sytuację Spółki i relacje z lokalnym otoczeniem. Dodatkowo działalność w ramach właściwej Specjalnej Strefy Ekonomicznej pozwala na nawiązywanie relacji biznesowych za pośrednictwem Strefy z innymi podmiotami działającymi w jej ramach.
Spółka wdrożyła w roku 2021 system zarządzania środowiskowego według normy ISO 14001 i zintegrowała go z posiadanym wcześniej systemem zarządzania jakością według normy ISO 9001”.
-
IQ PL Sp. z o.o.
„IQ PL Sp. z o.o. została założona w 2001 roku. i działalność rozpoczęła od szeroko pojętego webhostingu. Realizacja tych usług umożliwiła nam poznanie zróżnicowanych problemów firm z wielu branż. Od zawsze priorytetem dla nas była współpraca oparta na partnerstwie i dobraniu usług do potrzeb odbiorców. W związku z rosnącymi potrzebami naszych klientów poszerzaliśmy swoje kompetencje, aby móc zwiększyć zakres oferowanych usług. Przez kolejną dekadę skupiliśmy się na szkoleniach, warsztatach i projektach umożliwiających nam zostanie partnerem takich firm jak Microsoft, DELL. Dzięki współpracy z pionierami branży IT i udziale w kolejnych spotkaniach branżowych, szybko zdaliśmy sobie sprawą z tego, że za chwilę bezpieczeństwo danych, będzie najcenniejszą usługą w IT, a tą świadczyć mogliśmy, mając pewność, jak dane są przechowywane i zabezpieczone. Podążając więc za światowymi trendami, zdecydowaliśmy się na budowę własnego Data Center, które umożliwiało nam świadczenie takich usług.
Dzięki terenom należącym do Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, mogliśmy w 2015 roku oddać do użytku nowoczesne Data Center oraz pomieszczenia biurowe IQ PL w zachodniej części Gdańska, była to pierwsza taka inwestycja w północnej Polsce. Budynek został zaprojektowany oraz wybudowany z myślą o uruchomieniu w nim Centrum Danych i według klasyfikacji prowadzonej przez Uptime Institute spełnia wymagania fizyczne i techniczne dla poziomu TIER III . Nasze Data Center znajduje się ponad 13 km. od centrum miasta, 130 metrów nad poziomem morza oraz terenie przemysłowym, co wpływa na bezpieczeństwo oraz znacząco zmniejsza ryzyko przerwy w dostawie prądu i Internetu.
Własne Data Center umożliwia nam zapewnienie odpowiednich standardów bezpieczeństwa danych na każdym etapie procesu świadczenia usług – opiera się ono przede wszystkim na odpowiedniej infrastrukturze, technologii, doświadczonym zespole oraz stosowaniu norm określanych przez niezależne organizacje certyfikujące. W IQ PL funkcjonuje każdy z powyższych elementów, czego potwierdzeniem jest opracowany i wdrożony w firmie Zintegrowany System Zarządzania. Pozwala on nam na działanie zgodne ze wszystkimi wymogami norm ISO 27001, ISO 9001, PCI DSS (w zakresie bezpieczeństwa fizycznego) oraz GDPR. IQ PL posiada wyżej wymienione certyfikaty. Na tle konkurencji wyróżniamy się świadczeniem kompleksowych usług, administrowanych przez specjalistów IQ PL, w skład której wchodzi ciągły monitoring usług, prace bieżące oraz codzienny backup danych. Spółkę wyróżnia również oferowanie klientom audytów posiadanego środowiska i doradztwo, dzięki któremu jesteśmy w stanie dobrać dostosowaną do potrzeb klienta usługę.
IQ PL ciągle umacnia swoją pozycję na rynku lokalnym, jak i krajowym – tylko pomiędzy 2020 a 2021 r. zwiększyliśmy portfolio nowych klientów premium o 30%, a świadczonych usług o 20%. Chęć dalszej profesjonalizacji i rozwoju usług, zmotywowała nas, aby w roku 2022 na terenach PSSE rozpocząć budowę drugiego, dwukrotnie większego, sąsiadującego Data Center.”
-
KATARZYNKI Akcesoria Meblowe Sp. z o.o.
„Zakład Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych Haliny Błażejewicz-Sowy, potocznie nazywany od nazwy siedziby firmą Katarzynki powstał w 1989 roku. Katarzynki to firma rodzinna łącząca tradycję i doświadczenie z nowoczesnością i innowacyjnością, która podczas swojej ponad trzydziestoletniej działalności udowodniła, jak wiele potrafi zrobić, by dostosować swoją ofertę do zmieniających się potrzeb rynku. W wyniku dynamicznego rozwoju, obecnie przedsiębiorstwo oferuje kompleksową gamę akcesoriów do mebli tapicerowanych i łóżek sypialnianych, a ostatnie lata to także wdrożenie podstaw i ram do zróżnicowanej gamy stołów, komód czy też szafek. Tworzenie solidnych podstaw do mebli to jednak nie wszystko, firma posiada zaplecze technologiczno - konstrukcyjne w postaci własnej narzędziowni Mirpol, a wysoko wyspecjalizowany wciąż rozwijający się park maszynowy umożliwił świadczenie usług także nowym branżom.
Ten olbrzymi rozwój firmy nie byłby możliwy bez wsparcia i możliwości, które dała nam Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna. Nasza macierzysta lokalizacja w Katarzynkach to piękny teren chroniony Natura 2000, jednak bez możliwości terytorialnego rozwoju zakładu. Dlatego tylko dzięki wsparciu i prężnie działającemu Zarządowi PSSE w 2014 udała nam się zakupić obiekty w Ostaszewie o łącznej powierzchni 196 000 metrów kwadratowych, z czego powierzchnia produkcyjna to 25 000m2. Przez ostatnie lata także dzięki zwolnieniom podatkowym i wsparciu gospodarczemu PSSE zainwestowaliśmy na tym terenie ponad 30mln zł., a w naszych murach znajduje obecnie zatrudnienie ponad 200osób – podkreśla właściciel Halina Błażejewicz-Sowa. Współpraca z jednostkami samorządowymi podczas tworzenia planu inwestycyjnego dla nowej lokalizacji w Ostaszewie pozwoliła także na zrealizowanie mojego marzenia, którym była rozbudowa działu zdobnictwa metalizacji próżniowej oraz lakierowania UV jako niezależnego filaru firmy – dodaje właścicielka firmy.
Jednak poszerzenie oferty produktowej to nie jedyny nasz krok za rozwijającym się rynkiem. Mając nieograniczony potencjał powierzchniowy rozbudowaliśmy wtryskownie obsługiwaną przez własną narzędziownię, co dało nam niezależność i gwarancję udanych wdrożeń nowych rozwiązań technologicznych, zapewniając najwyższą jakość naszych wyrobów - informuje prezes Halina Błażejewicz-Sowa. Zakład nasz stara się także korzystać z zaplecza edukacyjno – naukowego w naszym regionie konsultując nowe technologie i rozwiązania także z partnerującymi nam uczelniami technicznymi takimi jak: Politechnika Bydgoska czy Kolegium Nauk Technnicznych Wyższej Szkoły Gospodarki. Kierując się zaś maksymą: „Takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie…”, oraz dbając o przyszłość naszych kadr przyjmujemy na praktyki uczniów z Branżowej Szkoły I Stopnia Nr 1 w Chełmży oraz Branżowej Szkoły I Stopnia w Wąbrzeźnie.
Przez cały czas wyczekujemy nowych zapytań od naszych stałych jak i dopiero tych nowych, zmierzających w naszym kierunku klientów bo tylko dzięki nim nasza firma może się nadal rozwijać i tworzyć nowe miejsca pracy tak potrzebne i w tym regionie”.
-
LPP S.A.
„LPP to polska firma rodzinna. Na rynku działamy już od trzech dekad i obecnie jesteśmy jednym z najdynamiczniej rozwijających się producentów odzieży w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki ciągłemu rozwojowi zapoczątkowanemu w latach 90., posiadamy dziś w naszym portfolio pięć własnych marek: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, zarządzamy siecią ponad 2000 sklepów, tworzymy miejsca pracy dla 27 tys. osób i docieramy z ofertą modową do klientów na blisko 40 rynkach. Mamy swoje biura projektowe w Centrali w Gdańsku oraz Krakowie i Warszawie, a także przedstawicielstwa zagraniczne w Dhace i Szanghaju. Jednak, pomimo skali naszego działania, nie ustajemy w dalszym doskonaleniu oferty. Rozwijamy ją w oparciu o przemyślaną strategię uwzględniającą trzy kluczowe we współczesnym biznesie kierunki – działanie przy uwzględnieniu wielokanałowego modelu sprzedaży, implementację nowoczesnych rozwiązań digitalowych w handlu oraz zrównoważony rozwój, który jest naszą odpowiedzią na obecne wyzwania klimatyczne. Istotnym elementem omnichannelowej strategii LPP i konsekwencją dynamicznego rozwoju sieci sprzedaży są nasze inwestycje w spójny system zaopatrzenia i dystrybucji, który mocno rozbudowaliśmy. Obok dotychczasowych obiektów logistycznych typu Fulfillment Center (FC) w Gdańsku, Pruszczu Gdańskim i Strykowie, w ostatnich latach kolejno dołączały nowe w Rumunii, na Słowacji oraz w Rosji. W kontekście planów rozwojowych sieci sprzedaży w Polsce i za granicą, istotne znaczenie miała również decyzja o budowie kolejnego centrum dystrybucyjnego, na lokalizację którego wybraliśmy gminę Brześć Kujawski. Ta strategiczna z punktu widzenia wzmocnienia sieci logistycznej inwestycja o wartości 200 mln złotych, otrzymała wsparcie w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. Uznanie ze strony Zarządu Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej miało dla nas szczególne znaczenie. Wsparcie planów rozwojowych LPP i możliwość budowy nowoczesnego Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim to istotny krok milowy w procesie zwiększania wydajności zaopatrzenia na wszystkich rynkach, gdzie funkcjonują nasze salony. Co ważne, to również szansa na zaktywizowanie rozwoju regionu i lokalnego rynku pracy, a także nowe możliwości dla mieszkańców. Od momentu podjęcia decyzji o budowie Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim nawiązaliśmy również ścisłą współpracę z samorządem brzeskim w zakresie wspólnych działań o charakterze edukacyjnym i rekreacyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb najmłodszych mieszkańców gminy. Sprawne zarządzanie procesem dystrybucji i realizowanie sprzedaży w modelu omnichannelowym nie byłyby jednak możliwe, gdyby nie digitalizacja i inwestycje w nowe technologie, dzięki którym oferujemy dziś klientom najwyższej jakości obsługę i pełną dostępność produktów. Przy tym nie zapominamy o dzisiejszych wyzwaniach klimatycznych, dlatego intensywnie działamy na rynku implementując kolejne rozwiązania w obszarze odpowiedzialnej mody. Nasza strategia zrównoważonego rozwoju jest wpisana w plany biznesowe spółki i obejmuje nie tylko działalność podstawową LPP, czyli produkcję odzieży, ale także eliminację plastiku, bezpieczeństwo chemiczne i – jak w przypadku Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim - zrównoważone budownictwo. Chcemy implementować tu nie tylko nowoczesne rozwiązania technologiczne w obszarze logistyki, ale także skutecznie minimalizować nasz wpływ na środowisko. Dlatego zadbaliśmy o to by nasze centrum dystrybucyjne uzyskało certyfikat BREEAM potwierdzający jego zrównoważony charakter, było zasilane energią odnawialną, zapewniało najwyższy komfort pracownikom i przy tym było przyjaznym dla środowiska elementem brzeskiego otoczenia.” - Jacek Kujawa, Wiceprezes Zarządu LPP S.A.
-
Mikobud Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
„Rok 2019 dla naszej firmy stał się wyjątkowy, z uwagi na podpisanie umowy z Pomorską Specjalną Stefą Ekonomiczną. To właśnie w 2019 r. rozpoczęliśmy budowę nowego obiektu na działce inwestycyjnej. Szybki i efektywny proces zaowocował sprawnym przeniesieniem produkcji do nowej hali. Jest to nowa inwestycja, która została zaprojektowana od podstaw, zgodnie z naszym pomysłem i ideą funkcjonalności. Oprócz części biurowej powstała hala produkcyjna o pow. 5 tys. m2 i to ona oraz funkcjonujący w niej pracownicy są naszym driverem pozwalającym mówić o pewnego rodzaju "nowej jakości". Na rynku działamy od ponad 40 lat planując ciągły rozwój i profesjonalizację kierunków działania. Prowadzimy kompleksową obsługę Inwestora w formule zaprojektuj i wybuduj. Rok 2019 to nowe otwarcie na rynki zagraniczne i śmiała ekspansja eksportu. Tylko na rynek niemiecki wykonaliśmy dotychczas ponad 1200 ton konstrukcji stalowych. Poniesione nakłady inwestycyjne przełożyły się na znaczne zwiększenie produkcji, a także na liczbę zatrudnionych pracowników. Tych trudnych wyzwań podjęliśmy się właśnie dzięki wsparciu ze strony PSI. Dziś działania te skutkują mierzalnymi profitami, które firma angażuje dla dalszego rozwoju i ekspansji kierunków działania. Efekty są widoczne, a ich uhonorowaniem jest otrzymana z rąk PSSE nagroda za najwyższe nakłady inwestycyjne w województwie kujawsko-pomorskim w kategorii „małych przedsiębiorstw". O skali rozwoju spółki niech świadczy fakt, iż obecnie uzyskaliśmy status średniego przedsiębiorcy, zatrudniającego 80 osób. Mikobud stawia na jakość, wdrażając innowacyjne rozwiązania usprawniające produkcję - szczególnie dzięki nowoczesnym maszynom i urządzeniom - co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie naszej wydajności. Innowacyjne rozwiązania w procesie wytwarzania konstrukcji stalowych to m.in. obrotniki spawalnicze, automatyczne wiertarki i piły CNC oraz pionowe centrum obróbcze amerykańskiej firmy Haas. To także zaprojektowanie przemyślanej hali produkcyjnej, w której zlokalizowane są niezależne stanowiska spawalnicze oraz maszyny sterowane numerycznie – CNC (wypalarka plazmowa i laser), nożyc i prasy krawędziowej. Wszystkie urządzenia pozwalają na precyzyjną realizację zleconych zamówień. Dzięki optymalizacji i uniwersalności możliwości produkcyjnych oferta naszej firmy obejmuje nie tylko produkcję konstrukcji stalowych, ale także generalne wykonawstwo obiektów przemysłowych. W ostatnim czasie wybudowaliśmy i zmodernizowaliśmy dla PGK w Słupsku halę sortowni odpadów oraz wybudowaliśmy halę magazynową dla firmy Novar, halę magazynową dla ZMS Systemy magazynowe oraz halę magazynowo-produkcyjną dla ZPU Romex z Bydgoszczy i firmy EMIX z Rusinowa. Skupiamy się na produkcji konstrukcji dachowych na duże obiekty logistyczne takie jak: Panattoni czy Hillwood. Dostawa konstrukcji stalowych na obiekty o powierzchni ponad 50 tys. m2 jest wyzwaniem, ale nie stanowi problemu technologicznego i realizujemy dostawy zgodnie z harmonogramami. W Mikobud niezwykle istotny jest aspekt ekologii, na poprawę którego wpływa optymalizacja procesów produkcji, wydajność maszyn czy maksymalne wykorzystanie materiałów i produkcja jak najmniejszego "odpadu". Ekologia to także innowacyjne, zaawansowane systemy filtrowania powietrza, które wdrażamy w kolejnych, zaplanowanych etapach inwestycyjnych. Odpowiedzialność w biznesie, pasja i właściwa ocena rynku pozwalają nam spokojnie spojrzeć na teraźniejszość i w przyszłość. Dzięki współpracy z PSI to złożone zadanie staje się procesem dużo łatwiejszym do udźwignięcia na wymagającym i konkurencyjnym rynku produkcji konstrukcji stalowych i kompleksowej obsługi Inwestora”.
-
MOD 21 Sp. z o.o.
Innowacyjny start-up spod Torunia ma zamiar w ciągu dekady podbić rynek budownictwa modułowego z drewna. Najpierw w Niemczech, a potem w całej Europie. MOD21 jest spółką Grupy ERBUD – największej polskiej grupy budowlanej, która pierwsze kroki stawiała 30 lat temu właśnie w Toruniu. To ERBUD budował m.in. budynek Cinema City, CSW Znaki Czasu czy futurystyczny biurowiec Neuca. – Kiedy szukaliśmy lokalizacji dla fabryki obiektów modułowych pierwszym wyborem były okolice Torunia. Przyniosły nam szczęście przed laty, teraz też przyniosą! – zauważa prezes ERBUD-u, Dariusz Grzeszczak. Zakład produkcyjny, który powstaje obecnie w Łysomicach wyróżniają dwa aspekty: produkowane będą w nim obiekty w pełni ekologiczne, po drugie produkcja będzie prawie w pełni zautomatyzowana. Zakład ten będzie jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie. W ciągu roku w podtoruńskiej fabryce produkowane będzie w pierwszym etapie około 90 000 m2 powierzchni modułów. MOD21 planuje zatrudnić w zakładzie około 150 osób w pierwszym etapie oraz następne 150. Pierwsze moduły zjadą z taśmy produkcyjnej jeszcze w tym roku. ERBUD śledzi trendy i obserwuje zmieniające się potrzeby konsumentów. W 2021 r. ERBUD znalazł się na 1 miejscu listy firm najszybciej redukujących ślad węglowy w swojej produkcji w rankingu miesięcznika „Forbes”. Jako pierwszy wielki podmiot w swojej branży zdobił prestiżowy europejski certyfikat EMAS. Idea powstania firmy MOD21 wyspecjalizowanej w ekologicznym budownictwie modułowym z drewna idealnie wpisuje się w szeroką strategię całej grupy, ale przede wszystkim w światowe trendy reformacji budownictwa w stronę zeroemisyjności. Pierwszym rynkiem zbytu dla modułów MOD21 będą Niemcy – rynek doskonale znany ERBUD-owi, na którym obecny jest od trzech dekad. Perspektywy dla budownictwa modułowego są doskonałe, szczególnie dla modułowego budownictwa drewnianego – według danych DHWR (Niemieckiej Rady Przemysłu Drzewnego) w 2050 r. drewniane budownictwo modułowe ma stanowić już połowę rynku budowlanego w Niemczech. - MOD21 jest odpowiedzią na oczekiwania społeczeństwa na rzecz ekologii. Tak jak w motoryzacji dziś odchodzimy od silników spalinowych, tak w budownictwie zaczynamy stosować materiały ekologiczne, które wytwarzają ujemny ślad węglowy lub są obojętne dla środowiska. Drewno jest doskonałym tego przykładem – tłumaczy Radosław Górski, członek zarządu ERBUD-u odpowiedzialny za rozwój obszaru budownictwa modułowego w Grupie. Drewniane budownictwo modułowe cechuje więcej zalet, które bez wątpienia sprawią, że w najbliższych latach MOD21 stanie się liderem w Polsce i w Europie. To czas, jakość, a co za tym idzie – redukcja kosztów. - Podstawa technologii budownictwa modułowego ma tę zaletę, że możemy budynki bardzo szybko zbudować lub bardzo szybko przenieść na inne miejsce. Jakość – w fabryce zyskujemy całkiem inną jakość, dużo, dużo lepszą. Procesy są kontrolowane, to jest bardzo duży plus. Procesy dzieją się równolegle. Równocześnie są robione fundamenty i równocześnie produkujemy budynek w fabryce. Większość tego, nawet 90% budynku jest zakończona w fabryce, zostaje nam tylko 10% czasu na budowie. Oszczędzamy czas, a jeśli czas, to także pieniądze! – mówi Theodor Kaczmarczyk, prezes zarządzający MOD21. Budownictwo prefabrykowane pozwala do minimum ograniczyć ryzyka, które pociąga za sobą konwencjonalna budowa, a zautomatyzowana produkcja precyzyjnie określić parametry obiektów. - Moduły mają przewagę, można je dokładnie zaplanować. Wymiary, wielkość, metry sześcienne, metry kwadratowe, wszystko jest prefabrykowane w dokładnie taki sam sposób. Drugą rzeczą jest modernizacja przemysłu budowlanego, ponieważ jest to proces automatyzacji - tłumaczy Dieter Babiel, odpowiedzialny za rozwój i strategię.
-
Nova Metale Sp. z o.o.
„Nova Metale powstała formalnie w listopadzie 2017 roku. Celem powołania spółki było stworzenie zakładu produkcyjnego zajmującego się wytwarzaniem wyrobów ze stali nierdzewnej i aluminium przeznaczonych do specjalistycznych zastosowań w różnych gałęziach przemysłu. Został on zbudowany w Ostaszewie, gm. Łysomice, na terenie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Oficjalnie działalność produkcyjną rozpoczęliśmy pod koniec 2019 roku. Powierzchnia zakładu produkcyjnego Nova Metale wynosi 21 tys. m2. Na jego terenie znajduje się linia do cięcia zwojów blach na arkusze, linia do cięcia zwojów na taśmy oraz linia do szlifowania i szczotkowania blach. Park maszynowy firmy został niedawno uzupełniony o lasery 2D do cięcia blach oraz laser 3D do cięcia rur i profili. Oprócz wymienionych urządzeń Nova Metale dysponuje również nowoczesnymi automatycznymi regałami wysokiego składowania do produktów płaskich oraz długich.
Spółka działa według założeń koncepcji przemysłu 4.0., zgodnie z którymi ludzie, maszyny i systemy informatyczne wymieniają informacje w toku produkcji i wspólnie wpływają na efektywność pracy. Główną zachętą do zainwestowania na terenie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej był atrakcyjny teren, którego poszukiwaliśmy pod budowę zakładu. Dodatkowym atutem była możliwość uzyskania pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku dochodowego oraz podatku od nieruchomości. Dużym wsparciem była również pomoc zarządzających Strefą w kwestiach prawnych i organizacyjnych związanych z realizacją inwestycji. W ramach zezwolenia nasza firma wygenerowała nakłady inwestycyjne w wysokości ponad 100 mln złotych. W bieżącej działalności nasza firma nadal owocnie współpracuje z PSSE w wielu obszarach. Między innymi wzięliśmy udział w projekcie z okazji 15-lecia Strefy polegającym na promowaniu przedsiębiorstw znajdujących się na terenie PSSE.
Innym bardzo ciekawym projektem zrealizowanym wspólnie ze Strefą było nagranie filmu z cyklu „Chcę tu pracować” na terenie Nova Metale. Osoby poszukujące pracy mogą się z niego dowiedzieć jak wygląda nasza firma od środka, a przede wszystkim na czym polega praca na stanowiskach produkcyjnych. Nova Metale oraz PSSE dostrzegają także ważny wspólny cel jakim jest rozwój edukacji regionalnej. Współdziałamy w propagowaniu kształcenia zawodowego w naszym regionie. Wizyty młodzieży z lokalnych szkół branżowych są dla nas zawsze miłym i ważnym wydarzeniem. Z kolei nasi pracownicy chętnie korzystają z cyklicznych bezpłatnych szkoleń organizowanych przez PSSE.
Nova Metale wspiera wszelkie inne inicjatywy podejmowane przez PSSE na rzecz lokalnej społeczności – braliśmy udział w kilku akcjach charytatywnych organizowanych przez Strefę, angażujemy się w działania ukierunkowane na dbałość o przyrodę, co również wpisuje się w politykę naszej firmy oraz promowane przez nas hasło „W harmonii z naturą” - Joanna Herbowska, Dyrektor Działu Księgowości w Nova Metale Sp. z o.o.
-
Northvolt
Northvolt to szwedzka spółka założona w 2016 roku przez dwóch byłych wiceprezesów Tesli, Petera Carlssona i Paolo Cerrutiego. Jej misją jest budowa najbardziej zielonej baterii na świecie. Od 2016 roku Northvolt realizuje wiele projektów mających realny wpływ na rozwój europejskiego i polskiego rynku bateryjnego, transformację energetyczną oraz ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Rozpoczęta została budowa gigafabryki na północy Szwecji, która będzie dostarczała ogniwa litowo-jonowe do 900 000 samochodów elektrycznych, a niedaleko Sztokholmu powstał pilotażowy zakład produkcyjny oraz centrum R&D. Partnerami biznesowymi i klientami firmy są m.in. ABB, BMW Group, Scania, Siemens, Fluence, Volkswagen Group, a także grupa Volvo, z którą Northvolt zawiązał joint venture oraz uruchamia centrum R&D i gigafabrykę o wydajności 50 gigawatogodzin (GWh).
W 2018 roku Northvolt zainwestował również w Gdańsku, w wyniku czego powstał pierwszy zakład produkcyjny. Polska fabryka każdego roku zwiększa produkcję o kilkaset procent, a produkty, które w niej powstają, wpływają na ograniczenie emisji spalin do atmosfery. Systemy bateryjne z Gdańska zastępują silniki spalinowe w maszynach budowlanych i przemysłowych (na przykład w koparkach) lub pozwalają na magazynowanie energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych.
Trzy lata po rozpoczęciu działalności w Polsce, Northvolt ogłosił, że zainwestuje 200 milionów dolarów w budowę zakładu produkcyjnego na terenie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. W grudniu 2021 roku odbyła się uroczystość wbicia łopaty pod budowę nowej fabryki o wielkości siedmiu boisk piłkarskich, dzięki której powstanie pięćset dodatkowych miejsc pracy. Tym samym w Gdańsku rozpoczęła się budowa największej w Europie fabryki produkującej magazyny energii. Wsparcie PSSE miało duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji o lokalizacji tej inwestycji.
Mimo niedługiej historii Northvolt w Gdańsku, firma zdążyła już zaangażować się we współpracę z lokalnymi uczelniami i szkołami zawodowymi. Szeroko zakrojone działania PSSE integrujące edukację z biznesem, ułatwiły wzajemne zrozumienie się każdej ze stron oraz nawiązywanie kontaktów. Firma Northvolt podpisała umowy o współpracy z Politechniką Gdańską, Politechniką Poznańską oraz Technikum Łączności w Gdańsku, a także uczestniczy w projekcie angażującym uczniów CONRADINUM. Przyjmuje na staże i praktyki, organizuje wizyty studyjne, zaprasza kadrę uczelni do wspólnych projektów badawczych, a przedstawiciele firmy prowadzą wykłady w siedzibach wyżej wymienionych szkół.
-
PAK Sp. z o.o.
„PAK jest dla mnie czymś znacznie więcej, niż tylko miejscem pracy. Tę firmę założył mój tata 32 lata temu i jest to firma na wskroś rodzinna. Rozmowy na temat produkcji opakowań, sukcesów i problemów z nią związanych towarzyszą mi całe życie. Z biegiem lat wyzwania związane z prowadzeniem firmy stały się również moimi wyzwaniami. Czerpię z doświadczenia rodziców: inspiruje mnie kreatywność taty, doceniam sumienność i dokładność mamy. Wspólnie z siostrą wyznaczamy odpowiedzialnie i odważnie cele firmy na najbliższe lata i z przyjemnością i determinacją je realizujemy.
Nasza firma jest producentem opakowań foliowych, drukarnią fleksograficzną. Produkty przygotowujemy kompleksowo: od projektu – mamy własne studio graficzne, przez przygotowanie druku, wykonanie wyrobu i dystrybucję bezpośrednio do Klienta.
Jednym z najważniejszych wyzwań ostatnich lat jest wprowadzanie modyfikacji w opakowania foliowe tak, by były jak najmniej obciążające środowisko, jak najbardziej recyklingowalne. Dlatego w PAKu powstał Dział Badań i Rozwoju. Technolodzy i laboranci pracują tu nad pocienieniem opakowań (dzięki temu wykorzystujemy mniej surowca), tworzeniem jednorodnych laminatów - monomateriałów (co umożliwia recykling) oraz opracowaniem plastomerów (które ułatwiają przetwarzanie laminatów wielomateriałowych). Drugim z naszych priorytetów jest wpłynięcie na ograniczenie marnowania żywności poprzez tworzenie opakowań umożliwiających bezpieczne przechowywanie produktu. Mamy świadomość, że około 40% produkowanego na świecie żywienia nigdy nie dociera do miejsca przeznaczenia – już w drodze staje się odpadem [źródło: https://www.greenbiz.com/]. Chcemy brać czynny udział w poprawie tych statystyk. Dlatego rozpoczęliśmy rozmowy z Zespołem Szkół Inżynierii Środowiska w Toruniu na temat stworzenia klasy patronackiej kształcącej operatorów maszyn i urządzeń przetwórstwa tworzyw sztucznych. Zapał i entuzjazm młodych ludzi połączymy z naszym doświadczeniem i wiedzą. Jesteśmy przekonani, że edukując nowe pokolenia specjalistów w branży mamy możliwość kreowania zmian.
Współpraca z PSSE jest istotnym czynnikiem wspomagającym rozwój PAKu. Dzięki realizacji inwestycji strefowej: budowie hali produkcyjnej i specjalistycznej dojrzewalni laminatów oraz unowocześnieniu parku maszynowego usprawnimy wewnętrzną logistykę w firmie, przyspieszymy proces produkcji. Środki zaoszczędzone dzięki wsparciu PSSE będziemy mogli przeznaczyć na kolejne planowane przez nas działania” - Ewa Karbowska, Członkini Zarządu.
-
Pekabex S.A.
W 2022 roku Pekabex obchodzi 50-lecie działalności, ale jego gdański zakład w Kokoszkach przy ul. Budowlanych, który dołączył do Grupy Kapitałowej w 2015, został wybudowany jeszcze wcześniej - w 1969 roku. Z kolei jeden z najnowocześniejszych obecnie w Europie zakładów prefabrykacji, w pełni zrobotyzowany, znajdujący się na terenie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej przy ul. Geodetów, oficjalnie otwarto w styczniu 2020 r. przy udziale władz Miasta, przedstawicieli firm, mediów i gdańskich szkół i uczelni.
W naszych zakładach produkujemy w głównej mierze prefabrykowane konstrukcje obiektów mieszkaniowych: m.in. elementy ścienne, które są wyposażone w instalację elektryczną, posiadają zamontowane okna i parapety zewnętrzne, a także wykończone są specjalnymi tynkami strukturalnymi. Mamy doświadczenie w budowie hal produkcyjnych, biurowców, magazynów, obiektów handlowych, dworców i parkingów, a także mostów i tuneli. Oferujemy szeroki wachlarz produktów standardowych, a także realizujemy specjalne zamówienia oparte na indywidualnych projektach. Projektujemy, produkujemy, montujemy oraz oferujemy usługi generalnego wykonawstwa i developmentu. Promujemy rodzime budownictwo również na arenie międzynarodowej, budując osiedla w Szwecji oraz Niemczech, elementy prefabrykowane produkowane przez Pekabex zamawiały także inne kraje.
O współpracy w zakresie edukacji opowiada Andrzej Marczak, Członek Zarządu Kokoszki Prefabrykacja z Grupy Pekabex: „W Gdańsku współpracujemy z Politechniką, a także ze szkołą średnią - to Państwowe Szkoły Budownictwa im. prof. Mariana Osińskiego, której uczniowie często przychodzą do naszej firmy, gdzie zapoznają się z procesem produkcji oraz technologią produkcji prefabrykatów. Uczniom pełnoletnim oferujemy praktykę zawodową, podczas której mogą zdobyć cenne, praktyczne doświadczenie. Dzięki temu od początku współpracy zatrudniono u nas kilkanaście osób. Wspieramy szkoły dostarczając na warsztaty materiały budowlane, by uczniowie mogli praktycznie uczyć się zawodu. Studenci z Politechniki Gdańskiej mają u nas zarówno możliwość odbycia praktyk, jak i staży, zatrudniamy wielu absolwentów tej uczelni, głównie w Dziale Projektowym czy w Dziale Kontroli Jakości.”
-
Poland Tokai Okaya Manufacturing Sp. z o.o.
„Firma Poland Tokai Okaya Manufacturing Sp. z o.o. jest członkiem grupy Okaya założonej w 1669 roku. Możemy się poszczycić ponad 350 letnią tradycją. Okaya & Co., Ltd. to również jedna z najstarszych firm rodzinnych działających na świecie, dzięki czemu należy do elitarnego stowarzyszenia Les Henokiens, zrzeszającego najdłużej działające przedsiębiorstwa świata. Przynależność do międzynarodowej grupy zapewnia nam dostęp do najnowocześniejszych technologii, badań oraz materiałów używanych w najbardziej zaawansowanych technologicznie tłoczniach japońskich. PTOM w podstrefie w Łysomicach, powstało w 2006 roku. Produkcja rozpoczęła się rok później. Od tej chwili upłynęło 15 lat. Przez ten czas polski rynek dynamicznie się rozwijał, a my staraliśmy się spełniać oczekiwania branży tłocznictwa. Polska jest w Europie liderem w produkcji sprzętów AGD i części samochodowych. My także dopasowujemy naszą działalność do sytuacji rynkowej i wciąż rośniemy w siłę. Obecnie możemy pochwalić się nowoczesnym parkiem maszynowym, wyposażonym m.in. w wyspecjalizowane linie produkcyjne do dużych i złożonych elementów metalowych, prasę serwo 630t z transferem wewnętrznym, prasy hydrauliczne o nacisku do 500t, prasy progresywne, zgrzewarki punktowo-garbowe, a także narzędziownię z centrami obróbczymi i elektrodrążarkami oraz stanowiska projektowe wyposażone w programy CAD, zintegrowane z modułami CAM. Nie chcemy spuszczać z tonu, ciągle podążając za wzrostem polskiego rynku chcemy się rozwijać, dlatego wciąż decydujemy się na kolejne inwestycje. Misją firmy jest dostarczanie najwyższej jakości wyrobów i ciągłe podnoszenie satysfakcji naszych klientów. W chwili tworzenia firmy w Polsce otrzymaliśmy duże wsparcie PSSE. Polska jest krajem przemysłowo rozwiniętym, niemniej jednak, zakładając japońską firmę w zupełnie nieznanym miejscu, szczególnie na początku, pojawiło się sporo problemów. Dzięki wsparciu, udało nam się przetrwać już 15 lat. Współpracujemy ze Strefą w wielu dziedzinach. Bierzemy czynny udział w organizowanych co roku, Strefowych Mistrzostwach Piłki Nożnej. We wrześniu mieliśmy okazję wspólnie z pracownikami innych strefowych firm i przedstawicielami strefy siać łąkę kwietną. Rośliny kwietne są dla nas niezwykle istotne z racji tego, iż od ubiegłego roku nasza firma stała się posiadaczem własnej pasieki. Od 2021 roku oprócz produktów metalowych produkujemy również miód! Podążając za ogólnoświatowymi trendami nie chcemy być obojętni i pragniemy aktywnie reagować na zmiany klimatu. Dlatego oprócz kroków w kierunku wsparcia bioróżnorodności, poczyniliśmy też inwestycję związaną z fotowoltaiką, w tym roku myślimy o dalszym rozwoju instalacji. PSSE umożliwia nam kontakt ze szkołami podstawowymi i ponadpodstawowymi w zakresie doradztwa zawodowego. W 2020 roku otrzymaliśmy od Strefy nagrodę za rozwój szkolnictwa branżowego na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Z racji japońskich korzeni, od kilku lat jesteśmy silnie związani z Filologią Japońską na Wydziale Humanistycznym UMK. Co roku umożliwiamy realizację praktyk uczniom szkół średnich i zawodowych w obszarach narzędziowym, logistycznym i IT. Bierzemy udział w organizowanych przez PSSE webinariach i szkoleniach dotyczących bieżących tematów, między innymi, zmian na rynku pracy, czy zmian przepisów prawa. Obecność w strefie ekonomicznej pozwala nam na dzielenie się z „sąsiadami” doświadczeniami i cennymi informacjami z najróżniejszych zakresów dotyczących naszych działalności. W najbliższej przyszłości, dzięki otrzymanej pomocy chcielibyśmy nadal rozwijać naszą pozycję na rynku polskim. Liczymy na dalszą owocną współpracę” - Satoru Kobayashi, Prezes Zarządu.
-
Powair sp. z o.o. (dawniej Dudek Paragliders sp. j.
"Grupa POWAIR - textile aerodynamics, jest właścicielem marki Dudek Paragliders, pod ktorą produkujemy paralotnie już od 1995 roku. Od kilkunastu lat firma Dudek jest światowym liderem w produkcji skrzydeł do latania z napędem. Z naszych produktów korzystają najlepsi piloci na świecie, często bijący rekordy, czy zajmujący czołowe miejsca na mistrzostwach globu.Ostatnio Dudek Paragliders energicznie poszerza swoją ekspansję o rynki paralotni do swobodnego latania, acro, hike&fly oraz freestyle.
Korzystamy z najnowszej dostępnej technologii od momentu określenia koncepcji, projektowania (wykorzystania złożonego oprogramowania CAD oraz modelującego), krojenia laserowym cutterem, czy precyzyjnego szycia. To pozwala uzyskać wyjątkową jakość produktów, z których firma słynie na całym świecie.
Innym obszarem działania grupy POWAIR jest wykorzystanie nowoczesnych technologii stosowanych w dziedzinie tekstyliów, aby łączyć energię i powietrze. Tworzymy produkty wymagające nowoczesnego, strukturalnego szycia, które cechuje wytrzymałość i doskonale dopracowana aerodynamika (takie jak paralotnie), ale również wchodzimy w obszar produkcji sprzętu dla sektora bezpieczeństwa energetycznego, zielonej energii oraz bezpieczeństwa cywilnego.
W firmie zatrudnionych jest ponad 200 pracowników. Jest to tym samym największa tego typu firma w Polsce, a sama fabryka jest jedną z największych w Europie.
Współpraca z PSSE jest istotnym czynnikiem wspomagającym rozwój grupy POWAIR. Uruchomiliśmy pierwszy etap budowy nowej fabryki na terenie położonym kilkaset metrów od węzła drogowego Wąsosz na drodze ekspresowej S5. Na jednohektarowej działce powstanie hala produkcyjna o powierzchni 3000 m2 oraz budynek biurowo-techniczny o powierzchni 650 m2. Dzięki realizacji inwestycji w budowę fabryki usprawnimy wewnętrzną logistykę w firmie i przyspieszymy proces produkcji, czego oczekują nasi klienci z niemal 50 rynków na świecie. To również szansa na zaktywizowanie rozwoju regionu i lokalnego rynku pracy. Co ważne, zastosowane rozwiązania pozwolą także skutecznie minimalizować nasz wpływ na środowisko." -
RADPAK sp. z o.o.
RADPAK Fabryka Maszyn Pakujących Sp. z o.o. jest producentem kompletnych linii pakujących dla szerokiej gamy sektorów, w tym sektora spożywczego. Obecnie zatrudnia 125 osób w działach produkcyjnych, konstrukcji mechaniki, automatyki oraz administracji. Misją firmy RADPAK jest automatyzacja procesów pakowania w fabrykach, na rynku międzynarodowym oraz lokalnym, poprzez dostarczanie elastycznych rozwiązań, dopasowanych do potrzeb odbiorców. Organizacja obecnie zajmuje się projektowaniem, produkcją, uruchomieniami oraz serwisem maszyn pakujących.
Firma RADPAK rozpoczęła działalność we Włocławku w 1991 roku. W początkowym okresie zajmowała się handlem maszynami pakującymi. W 1995 roku została zrealizowana inwestycja w zakup hali produkcyjnej, maszyn do obróbki skrawaniem i zatrudnieniem personelu do działów konstrukcji mechaniki, automatyki oraz produkcji. Umożliwiło to uruchomienie własnego zaplecza produkcyjnego oraz dostarczanie maszyn pakujących rodzaju VFFS pierwszym klientom. Po pierwszych sukcesach na rynku, firma podjęła wyzwanie zaprojektowania maszyny kartonującej. W kolejnych latach rozwinęła swoje portfolio o urządzenia do kartonowania zbiorczego. W 2018 roku wybudowany został biurowiec administracyjny oraz rozszerzono halę produkcyjną. Pozwoliło to na zwiększenie mocy produkcyjnych, co miało znaczne przełożenie na rozwój firmy. Swój sukces i przewagę konkurencyjną zawdzięcza rozwiniętemu know-how, które pozwala projektować złożone i skomplikowane linie pakujące do obsługi niestandardowych produktów.
W 2021 roku firma dołączyła do Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i rozpoczęła budowę nowej hali produkcyjnej o powierzchni ~ 4000 metrów kwadratowych. Planowany termin oddania inwestycji to maj 2022. Inwestycja pozwoli na rozszerzenie działalności na rynku międzynarodowym oraz wprowadzenie nowych rozwiązań pakujących, w tym z zakresu robotyki oraz paletyzacji. Ponadto, w przygotowaniu na dalszą ekspansję, w sierpniu 2021 roku została zrealizowana inwestycja na zakup ziemi w pobliżu Autostrady A1, która pozwoli na zrealizowanie długoterminowych celów organizacyjnych.
-
Scan 3D Szymon Bloch
„Scan 3D Szymon Bloch powstało w pamiętny Tłusty Czwartek 6 lutego 2016 roku. W tym roku minie 6 lat, odkąd świadczymy nasze usługi na rynku. Od samego początku, przyświecał nam cel: Digitalizacji Świata, tworzenia cyfrowych bliźniaków w przemyśle, architekturze, zabytkach oraz obiektach muzealnych. Każdy kolejny rok, to rozwój, inwestycja, nowe doświadczenia oraz zwiększanie ekspansji na rynki zagraniczne. 6 lat temu, firma mieściła się w małym pokoju, potem większej piwnicy, po małe pomieszczenie biurowe, a dziś dzięki Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej znajdujemy się w fantastycznym budynku Bałtyckiego Portu Nowych Technologii w Gdyni.
Z naszych usług korzystają firmy z Europy, Ameryki Północnej, Afryki oraz Azji. Jakość, terminowość, kompleksowość oraz wysokie kompetencje, pozwoliły na zbudowanie trwałych relacji z naszymi partnerami. Dziś, jesteśmy firmą, która posiada najnowocześniejsze rozwiązania do pozyskiwania danych przestrzennych w tym: stacjonarne i mobilne skanery 3D, rozwiązania fotogrametryczne z lądu jak i powietrza. Produkt końcowy zawsze wybierany jest pod klienta, dobrany tak, aby spełniał jego wymagania.
Tworzony przez nas „Cyfrowy bliźniak – Digital Twin”, znacząco wpływa na skracanie czasu trwania projektów modernizacyjnych, minimalizację strat materiałowych, poprzez unikanie kolizji. Dodatkowo tworzone przez nas inteligentne modele 3D BIM – służą do aktywnego zarządzania informacjami o budynku/obiekcie. Aktualność dokumentacji technicznej, znacząco wpływa na jakość zarządzania obiektem oraz oszczędnościami finansowymi. Nasze rozwiązania wykorzystywane są w przemyśle naftowym, offshore, marine ale również przez architektów oraz muzealników.
Dzięki wsparciu przez Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną, możemy dalej stawiać na zrównoważony rozwój, więcej współpracować z uczelniami, kołami naukowymi ale również tworzyć nowe rozwiązania w przemyśle 4.0 z wykorzystaniem technik skanowania 3D, BIM aż po wykorzystanie tych danych w Materverse.
Plany na przyszłość? Być jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Europie, która kojarzona będzie z wysoką jakością, z wysokim zaufanie, którą tworzyć będą fantastyczni ludzie z pasją do swojej pracy. Dla których „scan 3D”, będzie miłą częścią życia zawodowego!”
-
Tapflo Sp. z o.o.
Tapflo Sp. z o.o. to polska część Grupy Tapflo założona w 1991 roku początkowo w niewielkim warsztacie i biurowcu w Gdańsku Oruni gdzie rozpoczęto produkcję pomp. Do 1993 roku całość polskiej produkcji była przeznaczona na eksport. Potem, wyprodukowane w Gdańsku pompy, zaczęły być sprzedawane również w Polsce. W 1998 r. Dyrektorem firmy została Małgorzata Wronkowska-Kokot, która stoi na czele Tapflo Sp. z o.o. do dzisiaj pełniąc jednocześnie rolę członka zarządu międzynarodowej Grupy Tapflo.
W 2005 r. firma Tapflo wraz zakładem produkcyjnym została przeniesiona do Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Tczewie. Nowy zakład w Tczewie stał się głównym centrum produkcyjnym i logistycznym globalnej Grupy Tapflo.
„Zaczynaliśmy jako mała firma, nasz zakład po przeprowadzce do Tczewa obejmował początkowo 1700 m2. - obecnie jego powierzchnia to ponad 6000 m2. Rozwój zakładu produkcyjnego był podyktowany rozwojem całej organizacji i sieci sprzedaży. Dzisiaj sprzedajemy pompy do ponad 75 krajów na całym świecie. Istotnym czynnikiem wspierającym nasz rozwój jest wsparcie kierujących Specjalną Strefą Ekonomiczną w Tczewie. Takie aspekty jak zwolnienie z podatku dochodowego czy rozwój infrastruktury wokół firmy są niezmiernie ważne i stymulują rozwój przedsiębiorstw takich jak Tapflo.” – wyjaśnia Mikołaj Laguna-Horodniczy, Global Marketing Manager Grupy Tapflo.
Obecnie zakład w Tczewie opuszczają tysiące pomp i urządzeń miesięcznie i są to głównie: pompy membranowe, pompy odśrodkowe, pompy higieniczne, filtry, zawory, pompy zębate, pompy krzywkowe oraz rozwiązania dedykowane jak układy pompowe. Polski oddział Tapflo zatrudnia 230 Pracowników w całym kraju – są to pracownicy centrali w Tczewie jak również biur regionalnych mieszczących się w całej Polsce. Tapflo specjalizuje się w doborze najlepszych rozwiązań dla trudnych aplikacji, zarówno w sektorze higienicznym, jak i przemysłowym, dbając przy tym o najwyższe standardy obsługi Klientów.
-
WW Ekochem Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
„Rozpoczęliśmy naszą działalność jako importer maszyn do przetwórstwa tworzyw. Szybko jednak zmieniliśmy nasz kierunek w stronę produkcji własnych maszyn opierając się na wieloletnim doświadczeniu w branży. Z roku na roku poszerzaliśmy swoją wiedzę w temacie technologii przetwórstwa tworzyw sztucznych oraz powiększaliśmy nasz zespół o pracowników z dużym doświadczeniem w branży. Od początku dużą wagę przywiązywaliśmy do jakości oferowanych produktów stając się producentem wysokiej klasy Maszyn i kompletnych Linii do wytłaczania wykonanych z użyciem europejskich podzespołów. Jako polski producent maszyn skupiliśmy się na rozbudowie biura konstrukcyjnego, składającego się z profesjonalnego zespołu inżynierów, konstruktorów oraz automatyków. Dziś możemy poszczycić się nowatorskimi, autorskimi konstrukcjami głowic, czy wirówek. Każda linia produkcyjna jest u nas traktowana jako osobny projekt przygotowywany zgodnie z potrzebami naszych Klientów. To był strzał w dziesiątkę, pełna gama możliwości – maszyny od podstawowych, po bardzo zaawansowane aby sprostać technicznym możliwościom i ograniczeniom budżetowym naszych klientów. Nasze maszyny połączone z fachowym serwisem pracują dziś w całej Europie u kilkuset naszych partnerów. Rocznie projektujemy, wykonujemy i uruchamiamy od 40 do 50 różnego rodzaju linii produkcyjnych. Naszą ofertę w zakresie maszyn do przetwórstwa tworzyw sztucznych uzupełniają dziś kruszarki, młyny, sortery optyczne, czy butelczarki, a nasi handlowcy potrafią rzetelnie doradzić każdemu w doborze odpowiednich urządzeń.
Równolegle z działem maszyn rozwijał się dział tworzyw, który rozpoczął się od recyklingu. Następnie rozpoczęliśmy produkcję dodatków takich jak absorber wilgoci, który dziś jest naszym hitem. Kolejne dodatki to absorber zapachów oraz transparentne wypełniacze na bazie różnych minerałów. Ostatnie lata to skok do bardziej skomplikowanych produktów takich ja elastomery termoplastyczne, których wykorzystanie stale rośnie. Postawiliśmy nowy zakład przeznaczony tylko do produkcji elastomerów termoplastycznych, których wykorzystanie stale rośnie. Z uwagi na ich znakomite właściwości oraz możliwość wielokrotnego zawracania TPE staje się coraz popularniejsze i częściej wykorzystywane w przetwórstwie tworzyw sztucznych. Nasze TPE wykorzystywane jest na przykład do produkcji uszczelek, mat izolacyjnych, uchwytów do narzędzi, uszczelek i obrzeży do produktów w branży AGD, czy automotive.
Firma stale rozwija się i realizuje nowe bardzo śmiałe pomysły, korzystając w miarę możliwości z różnego rodzaju dotacji i dofinansowań Unijnych, ale przede wszystkim z własnego w 100% polskiego kapitału. Poszerzamy rynki zbytu, nasze wyroby docierają do klientów w całej Europie jak i poza nią. Rozwijamy i inwestujemy w nasz park maszynowy, który umożliwi nam realizację zamówień naszych klientów w jeszcze bardziej innowacyjne rozwiązania oparte na własnej produkcji. Nawiązanie współpracy z Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną jest kolejnym krokiem na drodze rozwoju i ekspansji firmy WWEkochem. Wierzymy, że pozwoli nam to na intensyfikację naszych działań handlowych i wyroby polskiej marki staną się bardziej dostępne i rozpoznawalne na rynku globalnym”.