Wstecz

Aktualności

Data publikacji: 07.06.2016

Konkurs Kaizen w Szkole rozstrzygnięty

Konkurs "Kaizen w Szkole" zorganizowany przez Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną adresowany był do uczniów zasadniczych szkół zawodowych i techników. Polegał na przygotowaniu analizy problemów zaistniałych w szkole na różnych, dowolnych szczeblach organizacyjnych z punktu widzenia ucznia z propozycjami doskonalenia działalności szkoły zgodnie z zasadami kaizen. Prace zostały przygotowane zgodnie z szablonem opracowanym przez firmę Luqam z Gdańska.

Mamy zaszczyt poinformować, iż decyzją Jury został wyłoniony zwycięski zespół uczniów w składzie:

Paulina Ziarnek, Oliwia Zabłocka, Małgorzata Winiecka z Zespołu Szkół Budowlanych w Bydgoszczy za prace: „Strefa relaksu” (gry planszowe).

Pomysł rozbudzenia zainteresowania uczniów grami planszowymi, które dałyby na przerwie alternatywę dla bezczynności, czy zajęcia się grą w telefonie komórkowym, wydaje się bardzo trafiony. W odróżnieniu od innych pomysłów konkursowych poprawiających warunki wypoczynku podczas przerw w szkole, ten może wpłynąć dodatkowo na rozwój umysłowy uczniów oraz wytworzyć odrobinę pozytywnego współzawodnictwa odbywającego się w sferze intelektualnej. Autorki pracy konkursowej wskazują, że część plansz do gier można wykonać w ramach zajęć warsztatowych, a do produkcji gier użyć bezwartościowych materiałów, które zyskają "drugie życie", co jest bardzo dobrym pomysłem. 

Bardzo dziękujemy wszystkim uczniom za udział i zaangażowanie w realizację zadania Konkursowego. W związku z wysokim poziomem prac, Organizator postanowił wyróżnić zespół w składzie:

Krzysztof Prusaczyk, Jacek Białkowski, Karol Brylowski z Zespołu Szkół Energetycznych w Gdańsku za pracę pt. „E-korki w szkole”.

E-korepetycje bardzo dobrze wpisują się w misję szkoły, poza tym pozwalają na wykorzystanie potencjału zdolniejszych uczniów, którzy niejednokrotnie ze względu na brak różnic: stanowiskowych, pokoleniowych itp. mogą skuteczniej pomóc słabszym uczniom. Pomysł nie wydaje się kosztowny, choć autorzy wskazują na koszt zatrudnienia osoby tworzącej i serwisującej stronę. Być może zamiast tego warto byłoby zastanowić się nad stworzeniem tego typu strony w ramach zajęć z informatyki.

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!